1. عالم قبر شهید با عالم قبر سایرین اونقدر فرق داره که اینها رو میگه نگین میت بلکه زندگانی هستند روزی خور نزد پروردگارشان! (ولاتحسبن الذین قتلوا. )
با اون که دیگران هم در دارا بودن اون عالم مشترکند
(و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون)

2. عالم آخرت و مجازاتهای اون رو میگن دقیقا انعکاس همین عالم و رفتار ما در این عالمه

(پل صراط همون صراطی ست که انسان در زندگیش طی میکنه
اگه اینجا پاش نلغزید اونجا هم نخواهد لغزید واگه اینجا افت وخیز داشت اونجا هم قطعا چنین خواهد بود اگه اینجا سالم زندگی کرد اونجا به سلامت از پل خواهد گذشت.
اینجا مال حرام خوردی اونجا خوراکت آتش خواهد بود
اینجا اهل تکبر بودی اونجا زیر دست و پاها له خواهی شد و.)

3. ظاهر قبور افراد میطلبه مطابق واقع عالمشون ساخته بشه.

بنابراین وقتی برزخ شهید(عالم قبر شهید) متفاوت از سایرینه قبورشونم باید متفاوت از سایر قبور باشه (منعکس کننده عالم او)
اعتراض نکنیم به حجله و ساخت وسازی که رو قبر شهیدانه

+ بدو کردم رفتم طرف یکی از قبور. براش آلاچیقی درست کرده بودند و بند و بساطی -سازه ای شبیه مقبره حافظ- به گمانی که شهیدی عالمی صالحی چیزیه.
گفتند دوتا از بچه هاش آلمان زندگی میکنن براش اینو ساختن ! با پول چند سال قبل چهل میلیون! پولداریه دیگه!!
فکری شدم.

بنظرم به احترام شهدا وبزرگان نباید اجازه ساخت چنین بناهایی به خودمون بدیم
پولداری که ارزشی نیست که بشه تو قبرستون بهش مباهات کرد! هست ؟!
اونی که بکار میت میاد بخدا این چیزا نیست
و جایی که پول حرف اولو میزد دیگه اینجا نیست
اینجا ته دنیا و نقطه شروع آخرته
باید رنگ و روش فرق کنه

قبرستون میرفتیم که زنگار غفلت از دلمون زدوده بشه، حالا خودش شده محل غفلتی جدید

نه - به تجمل در قبرستانها


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها